Bonnefanten Museum | Maastricht | Wahrhaft böse: Die sieben Todsünden im Bild

19. Oktober 2024 - 12. Januar 2025

Mit “Wahrhaft böse: Die sieben Todsünden im Bild” präsentiert das Bonnefantenmuseum in Maastricht einen einzigartigen Streifzug durch die Welt der sieben Todsünden in der Kunst des 16. Jahrhunderts. Die umfassende Ausstellung bietet einen einzigartigen Blick auf die moralischen und künstlerischen Darstellungen von HOCHMUT, FAULHEIT, VÖLLEREI, NEID, ZORN, WOLLUST und GEIZ zwischen 1480 und 1620 und stellt sie in den Kontext unserer Gegenwart. Im Mittelpunkt steht die Frage, die seit jeher die Menschheit beschäftigt: Was ist gut und was ist böse?

Bonnefanten Museum | Maastricht | Truly wicked: The Seven Deadly Sins visualised

October 19, 2024 - January 12, 2025

The exhibition ‘Truly Wicked: The Seven Deadly Sins visualised, at the Bonnefantenmuseum in Maastricht shows a unique journey through the world of the seven deadly sins in 16th century art. The comprehensive exhibition offers a unique view at the moral and artistic depictions of PRIDE, SLOTH, GLUTTONY, ENVY, ANGER, LUST and GREED between 1480 and 1620 and puts them in the context of our present days. What is good and what is evil?

. Pieter van der Heyden after Pieter Bruegel I, Wellust / Luxuria, 1558 engraving, 226 x 295 mm, Foto: Rijksmuseum, Amsterdam
Follower of Hieronymus Bosch The Last Judgement (Maeterlinck Altarpiece), 1565-1600 oil on panel, 79.5 x 95 cm, Foto: Willem Kuijpers
Anonymous Allegorical Five-headed Monster, 1575-1618 engraving, 245 x 150 mm, Foto: Rijksmuseum, Amsterdam
. Abraham Janssens van Nuyssen The Unsteadiness / Incostanza, 1615-1618 oil on canvas, 106.5 x 82 cm, Foto: Jakob Skou-Hansen
Jan van Hemessen, The Fall of Man, ca. 1550-1560 oil on panel, 200 x 168 cm, Foto: Peter Cox
Anonymous The World on a Good Footing, ca. 1570 oil on panel, 47.5 x 33.4 cm © The Phoebus Foundation, Antwerp, Foto: The Phoebus Foundation, Antwerp
Maître François (illuminator) and Augustine (author) The Heavenly City and the Earthly City with Personifications of the Seven Deadly Sins (from La Cité de Dieu, book I, f.6r), c. 1475 Illumination vellum, 440 x 300 mm (illumina-tion), 800 x 600 mm (codex), Foto: Huis van het Boek, The Hague
Lucas Cranach de Jonge Christ and the Adulteress, 1549 oil on canvas, 190 x 133 x 10 cm, Foto: Peter Cox